Kody błędów VAG

Migowe 5 cyfr Kody P Hex Opis kodu błędu
– – – – – 449 – – – – – 01C1 Pompa wstępnie zwiększająca ciśnienie – włączona
– – – – – 450 – – – – – 01C2 Pompa wstępnie zwiększająca ciśnienie – wyłączona
– – – – – 451 – – – – – 01C3 Sprzężenie czterech kół – rozłączone
– – – – – 452 – – – – – 01C4 Sprzężenie czterech kół – rozłączone
– – – – – 453 – – – – – 01C5 Ograniczenie funkcjonalne spowodowane wysoką temp.
– – – – – 454 – – – – – 01C6 Monitorowanie czterech kół
– – – – – 503 – – – – – 01F7 Pompa / wlot zaworu kontrolnego
– – – – – 504 – – – – – 01F8 Zawór pompy / dyszy, cylinder numer 1 – N240
– – – – – 505 – – – – – 01F9 Zawór pompy / dyszy, cylinder numer 2 – N241
– – – – – 506 – – – – – 01FA Zawór pompy / dyszy, cylinder numer 3 – N242
– – – – – 507 – – – – – 01FB Zawór pompy / dyszy, cylinder numer 4 – N243
– – – – – 507 – – – – – 01FC Zawór pompy / dyszy, cylinder numer 5 – N244
– – – – – 508 – – – – – 01FD Zawór pompy / dyszy, cylinder numer 6 – N245
– – – – – 512 P0341 0200 Czujnik pozycji wałka rozrządu – Sygnał czujnika Hall’a poza zakresem
2111 513 P0506 0201 Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP (G28) – obroty jałowe za niskie
2111 513 P0507 0201 Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP (G28) – obroty jałowe za wysokie
2122 – – – – – – – – – – – – – – – Brak sygnału prędkości obrotowej silnika CKP
2112 514 P0336 0202 Czujnik położenia wału korbowego (G4) – wadliwy sygnał
2113 515 P0340 0203 Czujnik HALL’a obrotów wałka rozrządu/silnika CKP (G4) lub jego obwód
2113 515 – – – – – 0203 Czujnik HALL’a obrotów wałka rozrządu CMP (G40) lub jego obwód – zwarcie do plusa
2121 516 – – – – – 0204 Styk biegu jałowego w silniku krokowym CTP (F60)
2123 517 – – – – – 0205 Styk pełnego otwarcia przepustnicy (F81)
2211 – – – – – – – – – – – – – – – Nieprawidłowe parametry pracy układu wtryskowego
2244 – – – – – – – – – – – – – – – Nieprawidłowe parametry wtrysku paliwa – sprawdź cały układ
2212 518 P0121 0206 Potencjometr przepustnicy TP (G69 – sygnał poza zakresem
2222 519 P0106 0207 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP (G71) wadliwa wartość
2222 519 P0107 0207 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP (G71) – niskie napięcie
2222 519 P0108 0207 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP (G71) – wysokie napięcie
2232 520 – – – – – 0208 Przepływomierz powietrza (wychyłowy) np.potencjom. MAF (g70/g19)
2242 521 – – – – – 0209 Potencjometr CO (G74) lub jego obwód
2312 522 – – – – – 020A Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT (G62)
2322 523 P0112 020B Czujnik temperatury powietrza zasysanego IAT (G42) – niska wartość
2322 523 P0113 020B Czujnik temperatury powietrza zasysanego IAT (G42) – wysoka wartość
2412 – – – – – – – – – – 020B Czujnik temperatury powietrza zasysanego IAT (G42)
2142 524 – – – – – 020C Czujnik spalania stukowego lub jego obwód KS (G61)
2142 525 – – – – – 020C Brak sygnału z automatycznej skrzyni biegów (kod alternatywny)
2342 525 P0131 020D Sonda Lambda podgrzewana HO2S lub jej obwód (G39)- niskie napięcie
– – – – – 526 – – – – – 020E Przełącznik pedału hamulca / wł. świateł hamow. STOP (Cruise control brake pedal switch)
– – – – – 527 – – – – – 020F Czujnik temperatury kolektora dolotowego IAT (G72)
2223 528 – – – – – 0210 Czujnik ciśnienia barometrycznego BARO (F96)
– – – – – 529 P0725 0211 Zła informacja o prędkości obrotowej silnika CKP – sprawdź przekaźnik silnika
– – – – – 529 P0727 0211 Zła informacja o prędkości obrotowej silnika CKP brak sygnału
– – – – – 530 – – – – – 0212 Potencjometr przepustnicy / czujnik pozycji nastawnika obrotów ISC (G88)
2233 531 – – – – – 0213 Przepływomierz powietrza masowy MAF lub jego obwód (kod alternatywny)
2234 532 P1746 0214 Przekaźnik przekładni – zła masa, niskie napięcie zasilania
2234 532 P1750 0214 Napięcie zasilające sterownika za niskie
2231 533 – – – – – 0215 Regulacja biegu jałowego > silnik krokowy ISC, nieszcz. dolot, zły zapłon, zła regul. przep.
– – – – – 534 – – – – – 0216 Czujnik temperatury oleju EOT (G8)
2114 535 – – – – – 0217 Rozdzielacz zapłonu
2141 535 – – – – – 0218 Układ regulacji nr 1 spalania stukowego (sterownik)
2143 536 – – – – – 0218 Układ regulacji nr 2 spalania stukowego (sterownik)
2341 537 – – – – – 0219 Układ sterowania sondy Lambda > / bogata mieszanka
– – – – – 538 – – – – – 021A Napięcie odniesienia
2311 539 – – – – – 021B Czujnik temperatury paliwa lub jego obwód (G81)
2144 540 – – – – – 021C Czujnik spalania stukowego nr. 2 (G66)
– – – – – 541 – – – – – 021D Potencjometr mechanizmu wyznacz. dawki paliwa (G99)
– – – – – 542 – – – – – 021E Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza (G80)
2214 543 P0726 021F Przekroczone obroty maksymalne
2224 544 – – – – – 0220 Przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania
2314 545 P1780 0221 Brak połączenia elektrycznego silnik – skrzynia / sygnał AT
2314 545 P1781 0221 Brak połączenia elektrycznego silnik – skrzynia / sygnał AT
2314 545 P1782 0221 Brak połączenia elektrycznego silnik – skrzynia / sygnał AT
– – – – – 546 – – – – – 0222 Usterka linii przesyłania danych DLC > zwarcie do plusa
– – – – – 547 – – – – – 0223 Czujnik kontroli ciśnienia ABS (F137)
– – – – – 548 P0560 0224 Zasilanie pamięci kodów usterek
– – – – – 549 P1771 0225 Sygnał zużycia paliwa – połączenie ECM/TCM OFF (tablica wskaźników)
– – – – – 549 P1772 0225 Sygnał zużycia paliwa – połączenie ECM/TCM ON (tablica wskaźników)
– – – – – 550 – – – – – 0226 Kontrola startu wtrysku > przewody, elektrozawór czasowy wtryskiwacza, niski poziom paliwa, zakres czasowy pompy,
– – – – – 551 – – – – – 0227 Przegrzanie katalizatora
2323 552 – – – – – 0228 Potencjometr przepływomierza VAF lub MAF(G19)
2324 553 – – – – – 0229 Przepływomierz masowy powietrza MAF lub VAF (G70)
– – – – – 554 – – – – – 022A Regulacja z sondą Lambda 2
– – – – – 555 – – – – – 022B Sonda Lambda 2 (G108)
– – – – – 557 – – – – – 022D Przełacznik ciśnienia sterowania wspomaganiem PSP
2343 558 – – – – – 022E Osiągnięta granica adaptacji dla mieszanki ubogiej
2344 559 – – – – – 022F Osiągnięta granica adaptacji dla mieszanki bogatej
– – – – – 560 – – – – – 0230 Układ recyrkulacji spalin EGR
2413 561 – – – – – 0231 Krańcowa regulacja składu mieszanki (Mixture control)
– – – – – 562 – – – – – 0232 Czujnik temperatury i poziomu oleju G266
– – – – – 563 – – – – – 0233 Wyświetlacz zużycia bieżącego Y10
– – – – – 564 – – – – – 0234 Czujnik temperatury oleju
– – – – – 567 – – – – – 0237 Uruchomienie silnika sterującego
– – – – – 568 – – – – – 0238 Czujniki pozycji w silniku sterującym