Awaryjna regeneracja filtra cząstek stałych.
Wymagania wstępne (ogólne):
- Zapłon włączony
- Silnik włączony (bieg jałowy)
- Temperatura płynu chłodzącego powyżej 50° C
- Odbiorniki energii włączone (oświetlenie, ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie przedniej / tylnej szyby, klimatyzacja)
Warunki (cykl jazdy):
- Prędkość pojazdu między 30-60 km/h
- Obroty silnika pomiędzy 1500-2500 obr/min (4. lub 5. bieg, automatyczna skrzynia biegów w Tiptronic)
- Czas trwania ok. 15-20 minut
- Temperatura spalin przed turbosprężarką powyżej 700° C
Prowadzić samochód w oparciu o powyższe warunki, aż obciążenie filtra cząstek stałych będzie jak najniższe (bliskie 0%).
[Wybierz]
[01 – Silnik] –> [Kodowanie-II – 11]
Włącz regenerację, wpisując 21295.
Naciśnij [Wykonaj!]
[Meas. Bloki – 08]
Wybierz obie grupy jednocześnie 070 i 075.
[Iść!]
MVB 070.1: Status regeneracji (xxxxxxx1 = normalna regeneracja aktywna, xxxxxx1x = wymuszona regeneracja aktywna)
MVB 070.3: Licznik / zegar regeneracji
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych
MVB 075.3: Obciążenie filtra cząstek stałych
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych
Teraz rozpocznij cykl jazdy i obserwuj bloki pomiarowe (wymagana druga osoba).
[Gotowe, wróć]
[Zamknij kontroler, wróć – 06]
W moim Audi A4 B7 miałem stopień zabrudzenia DPF 106%, po wypalaniu udało mi się zejść do 0%. Rewelacja.
SUPER OBJAŚNIONE TAK JAK TRZEBA