Kody błędów VAG

Migowe 5 cyfr Kody P Hex Opis kodu błędu
– – – – – 16663 – – – – – 4117 Wtrysk paliwa do cylindra 7– N85 zwarcie do masy
– – – – – 16664 – – – – – 4118 Wtrysk paliwa do cylindra 7 – N85 zwarcie do plusa
– – – – – 16666 – – – – – 411A Wtrysk paliwa do cylindra 8 – N86 zwarcie do masy
– – – – – 16667 – – – – – 411B Wtrysk paliwa do cylindra 8 – N86 zwarcie do plusa
– – – – – 16684 P0300 412C Cylinder / cylindry – wykrycie wypadania zapłonów
– – – – – 16685 P0301 412D Cylinder 1 – wypadanie zapłonów
– – – – – 16686 P0302 412E Cylinder 2 – wypadanie zapłonów
– – – – – 16687 P0303 412F Cylinder 3 – wypadanie zapłonów
– – – – – 16688 P0304 4130 Cylinder 4 – wypadanie zapłonów
– – – – – 16689 P0305 4131 Cylinder 5 – wypadanie zapłonów
– – – – – 16690 P0306 4132 Cylinder 6 – wypadanie zapłonów
– – – – – 16691 P0307 4133 Cylinder 7 – wypadanie zapłonów
– – – – – 16692 P0308 4134 Cylinder 8 – wypadanie zapłonów
– – – – – 16697 – – – – – 4139 Wykryto przerwę zapłonu > powód – brak paliwa
– – – – – 16698 – – – – – 413A Przerwa zapłonu
– – – – – 16705 P0321 4141 Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP – zły sygnał
– – – – – 16706 P0322 4142 Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP- brak sygnału
– – – – – 16709 P0325 4145 Czujnik detonacji 1, bank 1lub obwód – wadliwy obwód
– – – – – 16710 P0326 4146 Czujnik detonacji 1, bank 1 lub obwód – zła wartość
– – – – – 16711 P0327 4147 Czujnik detonacji 1, bank 1 lub obwód – niskie napięcie
– – – – – 16712 P0328 4148 Czujnik detonacji 1, bank 1 lub obwód – wysokie napięcie
– – – – – 16716 P0332 414C Czujnik detonacji 2, bank 2 lub obwód – niskie napięcie
– – – – – 16717 P0333 414D Czujnik detonacji 2, bank 2 lub obwód – wysokie napięcie
– – – – – 16719 P0335 414F Czujnik obrotów CKP – obwód przerwany
– – – – – 16720 P0336 4150 Czujnik prędkości silnika G28 > wypadanie zapłonów
– – – – – 16721 P0337 4151 Czujnik obrotów CKP – niski sygnał
– – – – – 16724 P0340 4154 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 1 – obwód
– – – – – 16725 P0341 4155 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 1 – range, performance problem
– – – – – 16726 P0342 4156 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 1 – niski sygnał
– – – – – 16727 P0343 4157 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 1 – wysoki sygnał
– – – – – 16730 – – – – – 415A Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 2 – range, performance problem
– – – – – 16731 – – – – – 415B Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 2 – niski sygnał
– – – – – 16732 – – – – – 415C Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 2 – wysoki sygnał
– – – – – 16735 – – – – – 415F Cewka zapłonowa cyl. 1 – pierwotne / wtórne uzwojenie
– – – – – 16736 – – – – – 4160 Cewka zapłonowa cyl. 2 – pierwotne / wtórne uzwojenie
– – – – – 16737 – – – – – 4161 Cewka zapłonowa cyl. 3 – pierwotne / wtórne uzwojenie
– – – – – 16738 – – – – – 4162 Cewka zapłonowa cyl. 4 – pierwotne / wtórne uzwojenie
– – – – – 16739 – – – – – 4163 Aktywacja zapłonu cylinder 5 – złe funkcjonowanie
– – – – – 16740 – – – – – 4164 Aktywacja zapłonu cylinder 6 – złe funkcjonowanie
– – – – – 16741 – – – – – 4165 Aktywacja zapłonu cylinder 7 – złe funkcjonowanie
– – – – – 16742 – – – – – 4166 Aktywacja zapłonu cylinder 8 – złe funkcjonowanie
– – – – – 16764 – – – – – 417C Świeca żarowa – obwód A > wadliwy
– – – – – 16784 P0400 4190 Zawór EGR – przepływ wadliwy
– – – – – 16785 P0401 4191 Zawór EGR – wykryty mały przepływ
– – – – – 16786 P0402 4192 Zawór EGR – zwiększony przepływ
– – – – – 16787 P0403 4193 Zawór EGR – wadliwe działanie
– – – – – 16788 P0404 4194 Zawór EGR – niewłaściwa wartość
– – – – – 16789 P0405 4195 Czujnik temperatury recyrkulacji spalin G98 – sygnał zbyt mały
– – – – – 16790 P0406 4196 Czujnik temperatury recyrkulacji spalin G98 – sygnał zbyt duży
– – – – – 16791 P0407 4197 Zawór EGR – pozycja zaworu – niska wartość
– – – – – 16792 P0408 4198 Zawór EGR – pozycja zaworu – wysoka wartość
– – – – – 16794 P0410 419A System wtórnego powietrza > wadliwy
– – – – – 16795 P0411 419B Zawór powietrza wtórnego AIR – nieprawidłowy sygnał
– – – – – 16796 P0412 419C Zawór powietrza wtórnego AIR – wadliwe działanie
– – – – – 16802 P0418 41A2 Zawór powietrza wtórnego AIR przekaźnik pompy A – wadliwe działanie
– – – – – 16804 P0420 41A4 Katalizator, bank 1 – niski próg sprawności
– – – – – 16806 P0422 41A6 Główny converter katalityczny, bank 1 – niski próg sprawności
– – – – – 16811 P0427 41AB Czujnik temperatury katalizatora I G20 > zwarcie do masy
– – – – – 16812 P0428 41AC Czujnik temperatury katalizatora I G20 > zakłócenie / zwarcie do plusa
– – – – – 16814 P0430 41AE Główny katalizator, bank 2 – niski próg sprawności
– – – – – 16816 P0432 41B0 Główny katalizator, Bank 2 – poniżej progu efektywności
– – – – – 16820 P0436 41B4 Czujnik temperatury katalizatora II G132 > sygnał mało prawdopodobny
– – – – – 16821 P0437 41B5 Czujnik temperatury katalizatora II G132 > zwarcie do masy
– – – – – 16822 P0438 41B6 Czujnik temperatury katalizatora II G132 > zakłócenie / zwarcie do plusa
– – – – – 16824 P0440 41B8 Zawór oparów EVAP – wadliwe działanie
– – – – – 16825 P0441 41B9 Zawór oparów EVAP – nieprawidłowy przepływ (incorrect flow detected)
– – – – – 16826 P0442 41BA Zawór oparów EVAP – nieszczelność przepływu (small leak detected)
– – – – – 16827 P0443 41BB Zawór oparów EVAP – nieprawidłowy przepływ (circuit malfunction)
– – – – – 16828 P0444 41BC Zawór oparów EVAP – otwarty obwód
– – – – – 16829 P0445 41BD Zawór oparów EVAP – niski obieg (short circuit)
– – – – – 16836 P0452 41C4 Czujnik ciśnienia dla systemu wentylacji zbiornika – sygnał zbyt mały
– – – – – 16837 P0453 41C5 Czujnik ciśnienia dla systemu wentylacji zbiornika – sygnał zbyt duży
– – – – – 16838 P0454 41C7 System wentylacji zbiornika – rozpoznano duży przeciek
– – – – – 16839 P0455 41C8 System oparów EVAP – duża nieszczelność (large leak detected)
– – – – – 16845 P0461 41CD Czujnik poziomu paliwa – zła wartość (range / performance problem)
– – – – – 16846 P0462 41CE Sygnał poziomu paliwa – zbyt niski
– – – – – 16847 P0463 41CF Sygnał poziomu paliwa – zbyt wysoki
– – – – – 16864 – – – – – 41E0 Wentylator 1 silnika – wadliwy obwód
– – – – – 16865 – – – – – 41E1 Wentylator 2 silnika – wadliwy obwód
– – – – – 16884 P0500 41F4 Czujnik prędkości własnej pojazdu VSS lub jego obwód > brak sygnału
– – – – – 16885 P0501 41F5 Czujnik prędkości własnej pojazdu VSS lub jego obwód
– – – – – 16887 P0503 41F7 Czujnik prędkości własnej pojazdu VSS lub jego obwód – wysoki sygnał
– – – – – 16890 P0506 41FA Silnik krokowy ISC – niskie obroty